Aangekomen op Koh Pha-gnan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeannette Dijkstra - WaarBenJij.nu Aangekomen op Koh Pha-gnan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeannette Dijkstra - WaarBenJij.nu

Aangekomen op Koh Pha-gnan

Door: jeannettedijkstra

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

21 Oktober 2010 | Thailand, Bangkok

Hoi allemaal!
Als reactie op bezorgde berichten; Ik zit niet in een gebied met overstromingen. Ik zit sinds vandaag in het zuiden van Thailand namelijk het eiland Koh Pha-ngan.
Even terug naar waar ik gebleven was, Bangkok, heb daar een nacht heerlijk in bed geslapen. Hoorde muziek en de airco had nogal wat lawaai maar het deerde allemaal niks bijna 12 uur geslapen.
12 uur moest ik weer uitchecken, eerst nog even bij de receptie gezeten, gebruik maken van de gratis wifi.
Zag er toch beetje tegen op weer die drukke straat op te gaan met alle tassen ed. Uiteindelijk mezelf een schop onder de kont gegeven en toch gegaan. Mijn grote tas bij de organisatie achtergelaten waar ik mijn bus/bootreis had geboekt en een beetje rond gekeken op koa san road.
Nu het licht was en ik weer wat uitgerust zag het er allemaal weer stuk vriendelijker uit. Na wat rondgekeken te hebben me aan wat eten uit een bakfiets gewaagd. Pad thai met ei. De vrouw had alle ingredienten daar op haar karretje liggen en als je besteld heeft ze binnen 2 min je gerecht klaar. En het was nog lekker ook! Me daarna ook maar aan een toetje van de straat gewaagd bij een ander kraampje. Pannenkoek met banaan, heerlijk!
Om 18 uur richting toeristenbureautje gegaan voor de bus. Zal jullie er verder niet meer vervelen komt neer op wachten, busrijden, wachten, bus, wachten nou ja je snapt het wel.
Nacht doorgebracht in de bus dus. En vandaag 13 uur uiteindelijk op het eiland aangekomen. Op de boot gesproken met een vrouw die hier op Pha-gnan woont, erg leuk. Ze is yoga lerares en nodigde me uit om komende dagen ook eens langs te komen. Is alleen wel andere kant van het eiland, haha.
Met taxi naar het resort gegaan, blijkt het 10 min van de haven te zijn. lekker nutteloos. Mocht gelukkig wel inchecken ondanks dat de kamer op naam van Femke staat die straks pas aankomt.
Heerlijk hoe makkelijk dat gaat, ik zei ik wil de kamer delen met my friend Femke. Ze haalt een reservering uit de la, deze? ja. Oh oke en ze schrijft me er gewoon bij. Femke had wel een mail gestuurd maar had niet het idee dat ze dat hadden gelezen. Volgens het papier waren we een dag te vroeg dus dat heeft ze ook maar even doorgekrast.
Spullen gedumpt in de bungelow en op verkenning gegaan. Een Thaise simkaart gekocht omdat ik dan voor redelijke prijzen kan smsen naar nederland. (hou mn hart vast voor de telefoon rekening van de smsjes die ik nu al heb verstuurd..)
Maar helaas blijkbaar is mijn telefoon niet simlock vrij dus nu heb ik een simkaart en beltegoed waar ik niks mee kan..
Dus helaas. Verder nog beetje van het uitzicht genoten aan het strand, mooie vissersbootjes in het water en in de verte zie je Koh Samui liggen.
Heb ook mooie foto's gemaakt maar nu geen kabeltje bij me.
Zit nu in een internetcafe te internetten (voor 1bath=0.02cent per minuut) totdat het tijd is om Marja, Linda en Femke van de boot te halen.
Dan iig 4 dagen gezelschap, ik heb er zin in :) zaterdag of zondag gaan we naar de beroemde (of beruchte:P) full moon party. Ben heel benieuwd!
Tot de volgende update! Liefs

  • 21 Oktober 2010 - 18:43

    Wibby:

    Hoi Jeannette.
    Stoer hoor deze reis!!!
    Veel plezier en ik lees je verhalen!!!
    Groetjes Wibby

  • 21 Oktober 2010 - 20:47

    Grietje:

    we hebben vanmorgen nog over je gehad want dat zal sneu zijn wanneer je in het getroffen gebied zou zitten.
    heeeeel veel plezier

  • 21 Oktober 2010 - 21:49

    Evert:

    fijn te horen dat alles goed is daar. Veel plezier samen met de dames.

  • 22 Oktober 2010 - 08:51

    Yvonne:

    Grappig wat je allemaal tegen komt daar. Leuke update! Kom maar op met die foto's. Ben benieuwd
    groetjes Yvonne

  • 22 Oktober 2010 - 18:06

    Maaike:

    Veel plezier bij de full moon party!

  • 22 Oktober 2010 - 19:18

    Simon Lise:

    Hoi Jeanette,

    Gaaf zo'n reis! Heel veel plezier!

    Groetjes Simon

  • 23 Oktober 2010 - 22:15

    Suffie:

    wat een leuke belevenissen al :D

  • 25 Oktober 2010 - 22:10

    Durk:

    leuk verhaal! erg leuk geschreven ook, bevreemdend dat eerste moment dat je echt als 'tijdelijke inwoner' een straat oploopt

    fullmoonpartyse!

  • 26 Oktober 2010 - 09:58

    Remmy:

    Leuk om te horen/lezen dat het goed gaat,veel succes en plezier!! Wij lezen de verhalen wel weer en foto's. Groetjes: Remmy

  • 29 Oktober 2010 - 11:21

    Boudien Noorlander:

    Dag Jeannette!
    Ik ben de moeder van Britt en omdat wij morgen met zijn vieren voor drie weken naar Vietnam, Cambodja en Thailand afreizen volg ik met extra veel interesse je verhalen.
    Dapper hoor om alleen deze reis te maken.
    Heel veel plezier nog en misschien oant sjen!

  • 30 Oktober 2010 - 04:06

    Jeannette:

    Hallo Boudien,
    Waar gaan jullie heen in Thailand? Misschien kom ik julie nog wel tegen. Zou grappig zijn.
    groetjes Jeannette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand

Recente Reisverslagen:

31 December 2010

beetje verlaat het laatste reisverslag!

26 November 2010

Time flies..

16 November 2010

1 week, 4 bestemmingen

10 November 2010

Jojanneke in Bangkok

02 November 2010

terug in bangkok
Jeannette

Actief sinds 20 Sept. 2010
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 14669

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2010 - 27 November 2010

Thailand

Landen bezocht: