Leren duiken op Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Jeannette Dijkstra - WaarBenJij.nu Leren duiken op Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Jeannette Dijkstra - WaarBenJij.nu

Leren duiken op Koh Tao

Door: jeannettedijkstra

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

26 Oktober 2010 | Thailand, Koh Tao

Inmiddels aangekomen op Ko Tao.
Koh pha-gnan was super. Was vorige keer gestopt bij het afhalen van de meiden bij de boot.
Waren leuke meiden, werd een stuk gezelliger van om nu met een groepje te zijn.
´s avonds naar haad rin gegaan om daar te eten en toen alvast eens te kijken wat het op het strand te beleven viel.
bleek superleuke pre fullmoonparty te zijn, dus hele avond op het strand gefeest. Hele gezellige sfeer met allerlei mensen even een praatje maken.
Kwamen Lynn en Brian tegen die de meiden al eerder getroffen hadden en die bleken in hetzelfde resort te zitten. Gezellig dus.
Volgende dag lekker bijkomen bij het zwembad, ´s middags wat winkelen en met z´n 6en uit eten.
´s avonds, natuurlijk weer feest op het strand.
Indeling van de volgende dag is wel een beetje te raden, en zaterdagavond de fullmoonparty!
met zn allen elkaar ondergeschilderd met fluoriserende verf (vooral Femke was een waar talant daar in) en vol goede moed richting Haad Rin.
(wat trouwens een enge taxirit is.. Achter in de laadbak van een auto en ontzettend stijle hellingen op en af racen)
Full moonparty vond ik super indrukwekkend, wat een mensen! duizenden mensen, het hele strand vol.
Allemaal met fluoriserende verf en drinkend uit buckets..
Was prachtig feestje, op gegeven moment zelfs de zonsopgang gezien op het strand. super.
Alhoewel de preparty´s wel gezelliger waren. Door alle verhalen over fullmoon ben je toch meer aan het opletten, voor drugs in drankjes, speciaal schoenen aan ipv slippers omdat je haast niet over het strand zou kunnen lopen.. Nou ja gelukkig viel dat allemaal mee.
Volgende dag nog beetje relaxed op het strand gehangen, zon weer onder zien gaan, mooie foto´s van gemaakt ook.
En toen was het maandag alweer tijd om verder te reizen. Ieder zijn eigen weg, alleen Marja is mee gereisd naar Koh tao.
Zij zit nu aan de andere kant van Sairee beach in een hostel vlakbij een yoga centrum en ik heb een gratis accomodatie bij mijn duikcursus inzitten.
Gisteravond gelijk al 3 video´s met duiktheorie zitten kijken en huiswerk moeten maken.
Daarna met Marja bij een heel leuk restaurantje gegeten, met een soort veranda over het strand met ook boompjes en op en overal gekleurde lantaarntjes.
Super gezellig. Lekker een noodlesoepje gegeten. daarna nog een beetje rond gelopen en verkend. In een chique restaurant nog een kopje thee gedronken en toen ieder ons eigen weg weer gegaan.
Mijn bed bleek helaas zo hard als beton dus niet erg goed geslapen maar vanmorgen wel weer redelijk vroeg op om weer met de duiktheorie bezig te gaan.
Vanmiddag gaan we oefeningen doen in het zwembad. morgen en overmorgen 2 duiken van 12 meter en 2 van 18.
En als alles goed gaat heb ik dan donderdag mijn padi open water binnen!
Heb een nederlands boek en een nederlandse instructeur en we zijn maar met een groepje van 5 man dus moet goed komen.

Ok update, ik kwam er niet meer aan toe om te internetten dus het verslag kan nog een stukje verder getypt
heerlijk geluncht om 1 uur met ons groepje en om 2 uur weer verzamelen en met onze instructeur gear uitzoeken.
Daarna flinke heuvel op om bij het zwembad te komen (gelukkig werden de flessen met zuurstof er heen gereden)
Als eerste geleerd alles aan te sluiten ed. Vervolgens het zwembad ingegaan en allerlei oefeningen gedaan.
Masker klaren, uitrusting uittrekken in het water, zuurstof delen en ons neutraal drijfvermogen vinden.
Dat was vooral erg grappig als je dat hebt, drijf je dus gewoon op 1 plek, maar haal je diep adem dan ga je om hoog en adem je het weer uit dan ga je weer naar beneden. Heel apart, maar wel erg leuk. Waren om half7 ofzo klaar. Even gedouched gezellig met mijn huis salamander of wat het ook maar is.
Die zit al zo lang ik hier ben in de douche.. beetje eng wel maar goed ga er maar vanuit dat het beestje nog banger is voor mij..
Half8 Marja weer opgezocht en weer een restaurantje uit gezocht om te eten. Chicken coconut soup deze keer voor mij.
Was wel lekker maar mijn thai noodle soup van gister was echt veel lekkerder.
Nu ik dit schrijf 21:30, loop zo even naar internetcafe om het te plaatsen en wat foto´s te plaatsen en daarna gelijk naar bed.
Morgen 6:45 ontbijten en dan half8 op de boot voor onze eerste duiken..En ´s middags ons theorie examen al! spannend!!

groetnis uit Koh Tao!

  • 27 Oktober 2010 - 05:56

    Jeannette:

    Bedankt allemaal voor de reacties! Heb net mijn eerste 2 duiken in zee gemaakt. Echt supertof.
    Had alleen wat moeite beneden te blijven, dreef steeds weer om hoog. Moet nog wat beter leren ademhalen :P Wel zo praktisch want ik was vandaag bijna onder een motorboot gedreven, met draaiende motor.. Rutger de instructeur aan me omtrekken om me weer naar beneden te krijgen..
    Oeps.. Maar geen zorgen let daar nu beter op!
    Zometeen de laatste theorie alweer. Morgen nog 2 duiken.

    Ohja het beest in mijn badkamer, blijkt gekko te zijn. Kunnen nog wel veel groter zijn dan mijn huisdiertje.
    Zal zo ff lunchen met2 van mijn duikbuddies en dan nog een hele middag theorie doen..

  • 27 Oktober 2010 - 16:48

    Britt:

    Hé kniffeltje!
    Wat super allemaal! En wat een leuke foto's! Gek hoor feesten zonder ons ;-) Ik zit hier een beetje methoden & technieken te leren.... *ZUCHT*... ;-)
    Gelukkig dat je niet in een gebied zit met overstromingen want daar zat ik idd wel een beetje over in!
    Nou lekker genieten daar, ik ben benieuwd naar je duikavonturen!
    Liefs en dikke tuut!

  • 27 Oktober 2010 - 19:21

    Jeltsje:

    Hoi lieve knif!

    Wat een verhalen, klinkt echt super allemaal! En leuke foto's! Hoe was het duiken? En je examen gehaald?
    Ik heb net ook weer mijn eerste tentamen gehad... Maar ja denk nog maar niet aan school :)... Lekker genieten daar! Veel liefs Jel

  • 29 Oktober 2010 - 09:21

    Jeannette:

    Heey! Ja gister mijn padi open water gehaald. Laatste 2 duiken waren echt super!
    Daarna nog met groepje en instructeur uit eten en stappen geweest. Ook erg gezellig

  • 29 Oktober 2010 - 15:53

    Elsa:

    Hallo Jeannette,

    Het klinkt allemaal wel super leuk zeg! Spannend hoor dat duiken! Gelukkig zit je niet in het gebied waar het zo overstroomd!

    Genietze nog even en ik hou je site in de gaten!

    Liefs, Elsa

  • 30 Oktober 2010 - 17:02

    Suffie:

    Leuk dat je zulke leuke reisvrienden bij je hebt :D Ik wil ook naar een fullmoonparty!!!!!
    Scheelt dat je wel al vaker gedoken hebt hè, dan hoef je niet zo bangeskieterd als mij meer te zijn onder water hahaha, best eng hoor om te ademen :P

  • 31 Oktober 2010 - 13:46

    Grietje:

    erg leuk om je te volgen via de site
    je schrijft het ook boeiend en leuk zodat ik bijna de sfeer kan proeven.Tjonge wat een feesten volgens mij moet je daar net zoveel energie voor hebben dan voor/met een marathon lopen.
    jeanette nog heel veel plezier en ik blijf je volgen
    groetjes grietje
    Ps we houden je moeder aan het werk hoeft ze niet veel over jou te denken ha ha ha

  • 31 Oktober 2010 - 15:09

    Geertje:

    Hey Jeannette

    Wat een leuke belevenissen allemaal. Gaaf zeg dat duiken.
    Hoe lang blijf je in thailand? Blijf je ook in hetzelfde gebied of ga je nog ergens anders heen.

    Heel veel plezier nog en we volgen met veel plezier jouw verhalen.

    Groetjes Geertje en Remco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Thailand

Recente Reisverslagen:

31 December 2010

beetje verlaat het laatste reisverslag!

26 November 2010

Time flies..

16 November 2010

1 week, 4 bestemmingen

10 November 2010

Jojanneke in Bangkok

02 November 2010

terug in bangkok
Jeannette

Actief sinds 20 Sept. 2010
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 14671

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2010 - 27 November 2010

Thailand

Landen bezocht: