Jojanneke in Bangkok - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Jeannette Dijkstra - WaarBenJij.nu Jojanneke in Bangkok - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Jeannette Dijkstra - WaarBenJij.nu

Jojanneke in Bangkok

Door: jeannette dijkstra

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

10 November 2010 | Thailand, Pak Chong

Jojanneke?? wie is Jojanneke? In de beleving van 22 jongemannen van een dispuut uit Den Haag ben ik dat..
Maar we beginnen natuurlijk netjes zoals het hoort bij het begin.
Ik was gebleven bij woensdag.
Ben niet te vroeg opgestaan om vervolgens heel relaxed een nieuwe kamer te gaan regelen in een ander hostel. Ohja wat ik dus nog niet verteld heb waarschijnlijk omdat de jongens weg waren heb ik een andere kamer genomen, een 1 persoons..
Nou 1 persoons was het hoor, ik werd in de bezemkast weggestopt op de 5e verdieping.. Met gaten in de muur ipv een raam gaas boven in de muur aan de kant van de gang waardoor het de hele nacht licht bleef.. En door de gaten in de muur kwam natuurlijk al het lawaai van buiten.. Wat een feest! Vandaar tijd voor een andere kamer! Zit nu een straat verder op voor 200 bath per nacht met eigen badkamer. Helaas alleen koud water weer... Ongelovelijk hoe snel je went aan het hebben van een warme douche.. 2 week lang alleen maar koud gehad, geen moeite meer mee. Heb je 3 dagen een warme douche.. En nu moet ik weer helemaal overnieuw er aan wennen..
Maar goed rond uur of 12 de taxi naar chinatown genomen om daar een fietstocht te gaan doen. Alleen de taxirit was al een heel avontuur. Ik was zo stom voorin te gaan zitten en een beetje met de chauffeur te praten.. Hij helemaal enthousiast, praatte me de oren van het hoofd.. For the record, thaise mensen die engels spreken, zouden net zo goed thais kunnen spreken.. Je moet echt goed opletten om er iets van te kunnen maken.. Helaas voor mij was het weer eens super druk in het verkeer en was ik een uur onderweg.. De chauffeur gaf mij op een gegeven moment een verjaardagskaart, een budda sticker voor op het raam en ik moest mijn naam op een papiertje schrijven.. En ik moest allerlei thaise woorden nazeggen.. Vermoeiend zo'n taxirit..
Goed uur of 1 in chinatown, waren 2 thaise gidsen van Co van Kessel en een groep nederlandse toeristen die voor de lol het drukke chinatown wilden doorfietsen. Fiets uitgezocht en toen begon het gelijk al leuk.
We gingen over een heel smal straatje met marktkraampjes komt er een auto de straat in.. Stel je voor superdruk straatje, de marktkramen moeten op de stoep gehezen en daar sta je dan met je fiets.. Je kunt zelf nog net op de stoep staan maar die fiets kun je echt nergens kwijt.. Met passen en meten komt de auto en tot halverwege mijn fiets gaat het goed. Spiegeltje inklappen kan precies. Rijd hij met zijn wiel op mijn trapper..! Schreeuwen dat hij stoppen moet heel geheis maar de fiets er toch weer tussenuit gekregen. Was die auto voorbij komt er nog een grotere.. De fiets maar opgetild en er langs gewurmd.. Gauw die straat uit, wat een idioten..
Op gegeven moment komen we door soort indoormarkt met allerlei soorten eten, oa vissen in een schaal die nog blijken te leven..
Vervolgens zijn we weer verder gefietst door chinatown door allerlei kleine straatjes en steegjes waar je anders nooit zou komen.
Na een tijdje alle fietsen op een veerbootje ook nog door het woongedeelte van chinatown gefietst en toen de fietsen op een longtailboot en zijn we naar een rustig deel van Bangkok gevaren. Hebben geluncht aan het water, rijst met allerlei groente gerechten er bij en varkenscurry (little spicy..) omelet etc.
Allerlei ´grote´ huizen (voor hier) en heel veel smalle fietspaden op paaltjes die erg smal zijn als je er af valt, lig je beneden in het water.
En veel natuur en palmbomen. Op gegeven moment horen we een dikke knal, blijkt er een kokosnoot vlak langs het been van iemand uit de groep op het fietspad geknalt te zijn.. Mazzel voor hem dus.. Nog even bij een tempel gestopt en vissen gevoerd, zat superveel vis omdat de thai als goede daad nadat ze naar tempel zijn geweest dieren voeren. uur of 6 weer in chinatown.Met betalen kom ik er achter dat ik waarschijnlijk op de weg hierheen de taxichauffeur 1000 bath ipv 100 heb gegeven..(lees 25 euro ipv 2.50..) Ai zonde, die man heeft wel een goede dag gehad moet je maar op rekenen. Met een stelletje meegelopen naar de boot want wat blijkt, je kunt supermakkelijk met de boot van en naar kao san road.. Voor niks een uur in een taxi in file gestaan dus. Ben op terugweg maar 14 bath (35 eurocent) kwijt en ben nog sneller ook..
Ohja bij de rivier stond het water inderdaad wel erg hoog, ook de wachtruimte onderwater ed. Maar niks ernstigs verder.
´s avonds nog een beetje gechilled en niet te laat naar bed.

Donderdag weer vroeg op. Had ik het eerder over bedden van beton? Lijkt me heerlijk op zo'n bed te slapen.. Het eerste wat ik donderdagmorgen heb gedaan toen ik wakker werd is het beddegoed eraf halen om te checken of ik niet stiekem op een stuk hardboard lag.. Maar het ziet er wel uit als een soort matras.. Maar echt als ik mijn knie erin zet, deukt het niet eens in.. Drama dus.
Nou ja dat gezegd te hebben, moest dus 7 uur bij het reisbureautje zijn om opgepikt te worden voor de floating market. We toeren nog wat rond om andere mensen op te pikken. Helaas voor mij, alleen fransen, israeliers en een engels gezin. Had ik niet echt aansluiting mee dus.
Daar aangekomen kon je voor wat extra geld een half uur met een roeiboot over de markt. Alweer pech.. Het gezin moest met mij in de boot, eerst een tijdje wachten want pa en moe moesten eerst ruzie maken of ze nu wel of niet die 3,75 voor het bootje wilden betalen.. Uiteindelijk dan toch.
Floating market was echt super toeristisch. Niet meer als vroeger fruitmarkt maar vooral souvenirs en opdringerige verkopers die je boot met een stok naar je toetrekken.. En als je dan geinteresseert bent in iets moet het minstens 2x zoveel kosten als in Bangkok.
Dom als je geinteresseerd over komt dus want dan vaar je uiteindelijk maar een heel klein stukje. Nou goed je raad het al natuurlijk engelse moeder was in ongeveer alles geinteresseerd.. Wat een succes die boottocht ik heb mij ondertussen maar bezig gehouden met fotograveren van de boten waar nog wel fruit en eten op verkocht werd.
(tja waar in Thailand wordt geen eten verkocht..) Sommige longtailboten hadden gaspitten op de boot of bbq´s waar ze eten op klaar maakten en verkochten.
Op zich wel mooi gezicht dus lekker aan foto´s maken geweest.
Even na de middag weer in Bangkok, verder geen plannen dus mijn boek gepakt en lekker in het park een stukje verder op gaan zitten lezen. Zonnetje scheen en op het bankje naast me zat iemand te gitaar spelen dus lekker relaxed sfeertje. Op de terugweg aan de praat geraakt met Marlene, 35 jarige italiaanse vrouw afgesproken om 20 uur samen wat te gaan eten. (Grappig hoe je op reis iemand tegen kunt komen tijdens het oversteken en dan vervolgens daarmee uit eten gaat)
Marlene had in haar gekafte duitse reisgids, gekaft omdat ze niet wilde dat iemand dacht dat ze duits was, gezien dat je bij ´new orleans´ lekker en goedkoop kon eten. Dus wij daar heen, heel eind lopen, komen uiteindelijk bij groot gebouw met iemand in pak met een oortje buiten... Ohjee misschien stiekem toch duur?
Binnen ziet het meubilair er niet erg duur uit maar dat is bijna nergens hier.. Er stormt wel gelijk een leger van personeel op ons af.. Er zitten overigens alleen maar thai in het restaurant, best wel veel ook, en de helft is ons uitgebreid aan het bekijken.. nou ja, we zien het wel.
We krijgen een prive serveerster, die aankomt rennen als we haar aankijken of als het glas water leeg is want wij kunnen dat natuurlijk niet zelf bijvullen..
We bestellen wat eten, nee hoor ´no spicy´ en een noodlesoup vooraf.
Het eten wordt op zijn thais geserveerd, eerst verschijnt het hoofdgerecht, wel allebei tegelijk! Hulde, dat gebeurt hier niet vaak..
En halverwege het eten komt het voorgerecht nog eens.. Noodlesoup die niks op noodlesoup of uberhaupt op soep leek.. (aangezien er nauwlijk vocht in zat..)
Het eten brand me de mond uit, no spicy was zeker naar thaise maatstaven...
Maar het hoogtepunt van het restaurant was toch zeker het optreden wat er plaatsvond tijdens ons eten. Een country en western band (lees thaise cowboys) met veel te luide en niet zo heel erg mooie muziek.. Na het eten gauw ergens anders heen gegaan om nog wat te drinken. Na dat drankje toch ook maar even naar kao san road, de rooftopbar (echt een aanrader voor wie nog eens naar bangkok gaat) Onderweg komen we een kennis van Marlene tegen dus die gaat ook mee.
Gezellig gedronken en aan ouwehoeren geweest. Kom op gegeven moment langs een paar jongens, zegt er één hoi.. Huh nederlanders dus.
22 stuks maar liefst, ze waren op lustrumreisje van het dispuut van de studentenvereniging uit Den Haag. Met een paar wat gekletst, zij gingen naar de club en ik nam afscheid van Marlene die naar haar hotel ging en ook nog 5 min naar de club.. En toen nog even op straat doorfeesten toen nog even naar een terrasje..
Totdat de wekker ging die ik ´s ochtends vergeten was uit te zetten.. 6 uur... Toch maar eens terug naar mijn hostel... Zo ga je om 20uur op pad om wat te eten en kom je pas na 6en weer thuis...
Even geslapen en om 10 uur weer wakker.. Op naar the royal palace en de tempels! jeej..
Een lekkere koude douche, lange broek aan en op richting de boot. Had na Co van Kessel gezien dat de boot er langs kwam dus dacht dat moet ik dan maar eens proberen. En het is nog gelukt ook! Aangekomen bij het paleis is het me niet gelijk duidelijk waar ik zijn moet dus ik loop wat rond..
Zie ik ineens een paar bekende hoofden.. en nog een paar en nog een paar, de 22 mannen uit Den Haag weer! Ik klets even wat en er wordt gevraagd of ik soms met hun mee ga? Nou ja prima :) Gids geregeld, de mannen een leen-lange-broek omdat ze in korte broek zijn en we kunnen die kant op.
Nou goed 1 vrouw, 22 mannen van een studenten dispuut dat kun je natuurlijk wel raden een hele hoop geouwehoer. Op gegeven moment werd ik Jojanneke genoemd en die houden ze er in. Moet het erg vaak horen die ochtend. Discussies met wie van de groep ik gezoend zou hebben(niet een overigen) of nog zou kunnen zoenen nou ja je kunt je wel bedenken hoe dat gaat. Gelukkig had ik toestemming weg te lopen als ik het niet meer aankon :-P Maar toch best wel gezellig. Zijn rond geleid door het paleis, naar wat phra keaw en wat pho geweest met de gids. de gids heeft het een en ander uitgelegd, waar ik weinig van kon verstaan.
De heren vertrokken weer richting hotel, ik heb email adres gekregen zodat ik kon mailen om de foto´s. Hoop dat ik ze ook echt krijg, zou super grappig zijn, heb zelf helaas niet gemaakt...
Nadat de heren vertrokken waren zelf de boot nog genomen naar wat arun, ligt aan de overkant van de rivier. Was weer totaal een andere tempel. Deze helemaal beklomen, je kon tot halverwege aan de buitenkant omhoog klimmen. Heb ik later spijt van gehad wat een stijle trap, SPIERPIJN! niet zo zuinig.
Uur of 6 weer terug bij koa san road, Marlene nog even sms gestuurd om samen te eten maar waarschijnlijk doet haar thaise simkaart het niet. Tijdje zitten internetten en toen kwam ik ´s avonds Rob tegen, die kwam even bij mij aan tafel zitten. Mooi in het engels tegen elkaar praten, where are you from? oooh holland! das makkelijk! :P
We drinken samen wat en slenteren wat door de straten, kletsen over vanalles. Rob is net aangekomen en heeft nog geen plan, ik vertel dat ik de volgende ochtend naar kanchanaburri vertrek en Rob wil wel mee. Het is inmiddels 2 uur ´s nachts (hoezo ik zou vroeg naar bed) en het toeristenbureautje waar ik mijn bus hebt geboekt is dicht en gaat pas uur na mijn bus weer open. Toch maar even kijken, we proberen de deur en die is open. Er zit een werknemer nog in het donker te internetten, ze is dicht zegt ze. Maar we willen graag de bus voor morgenvroeg boeken.. Oh nou ja kom dan maar binnen. Ze pleegt een aantal telefoontjes (arme buschaffeur) en schrijft een ticket uit, zo boek je dus om 2 uur ´s nachts een busticket. Kan allemaal in Bangkok.
Zaterdag, helaas niet uitslapen, na heerlijke koude douche de tas weer helemaal inpakken, waarom heb ik die boeken ook alweer gekocht? En richting bus.
12 uur waren we in Kanchanaburi, kamer geboekt bij bamboo house, slapen voor 150 bath per persoon per nacht. 3,75 euro dus prachtig toch zulke prijzen, wou dat dat in nederland kon.
Na tassen dumpen wat door de stad gewandeld, een noodlesoepje gegeten in een eettentje waar ze geen engels konden. Ook de menukaart in het thais.. (zijn voor ons onleesbare tekens..) uhm zelf iets bedenken en dat bestellen. noodlesoup? jaaa hebben ze, ze laat zien welke noodles ze heeft en we mogen een soort kiezen zodat ze een andere soort in de soep kan doen. Geweldige mensen die thai ;)
Na de soep even naar binnen bij het toeristenbureau want we kunnen onze weg nog niet helemaal vinden, 2 hele enthousiaste meisjes leggen ons uitgebreid uit waar we heen kunnen en hoe we daar komen. We gaan naar het het yeath museum, heel indrukwekkend. Het gaat over hoe Japan de krijgsgevangen onder barre omstandigheden liet werken aan een spoorlijn naar Birma. 15000 krijgsgevangenen en 100000 burgers stierven hiervan waren ruim 3000 Nederlandse krijgsgevangenen en dat allemaal van 1942 tot 1945, in 3 jaar dus. Het museum laat foto´s en tekeningen zien in een nagemaakte slaaphut van bamboo, heel indrukwekkend en onvoorstelbaar. We lopen ook nog langs de begraafplaats waar oa 1800 van de nederlanders liggen.
Op de terugweg naar het hostel komen we langs nog wat tempels, efteling style. Bij een van de tempels staat een beeld van een enorm paard en als ik zeg enorm bedoel ik ook echt ENORM. ´s avonds gaan we weer op pad maar hebben we geen zin in een volledige maaltijd, we gaan in een barretje zitten en willen daar thee met iets lekkers bestellen. Jammer iets voor bij de thee hebben ze niet. Geen probleem Rob heeft ergens een kraampje gezien met home made chocoladetaartjes (kijk aan dat soort mannen heb je wat ;) ) Dus daar kopen we er 2 van. Na het betalen duwt ze me een 3e in de handen kijk voor jou. uhmm misschien hadden we eigenlijk moeten onderhandelen en vind ze het sneu dat we teveel betaald hebben.. Of het is gewoon een lief vrouwtje. Laten we het op het laatste houden.
Goed taartje mee terug naar de bar. kopje thee bestellen. Uhm tea? No have, only beer&cocktail. Maar geeft niks, hij rent naar de buren en haalt daar 2 koppen thee weg. Heerlijk die alles kan en mag mentaliteit. Zo zit je in een bar met thee van de buren en chocoladetaart van de overkant.
Tja dan moet je ook nog maar een cocktail drinken, het is ook zowat om op een terras te zitten en daar niks te kopen.. Er kwam nog een belg bij ons zitten die zo ontzettend blij was nederlanders te zien want die zag hij bijna niet! (er zijn hier héél veel nederlanders)
De belg, die overigens een hoofd als een poffertjespan had, gaf de indruk chronisch beneveld te zijn en ze niet allemaal op een rijtje te hebben. Hij begon verhalen over dat de regering van Amerika mee had gewerkt aan 9/11, hij moorden had zien plaatsvinden op de straat waar we zaten.. nou ja ongeveer alles wat je uit je duim kunt zuigen. Helaas werd deze belg ook niet gehinderd door het vermogen aan te voelen wanneer je gezelschap ongewenst is. Zijn Thaise vrouw kwam hem helaas ook alleen maar vertellen dat hij geen sterke drank mocht en niet dat hij ons niet lastig mocht vallen.. Uiteindelijk van hem af gekomen omdat een thaise man hem kwam halen om te gaan blowen.. Tot uur of 2 nog gekletst en volgende morgen de wekker weer op 6.15.. Jaja je hebt het maar zwaar als je op reis bent..
Voor deze zondag hadden we de Eweran watervallen gepland, dus zaten we om 8 uur in de bus. Een lijndienst deze keer, geen luxe minibus. Nou dat verschil was ook gauw duidelijk, de bus was bij ons waarschijnlijk 15 jaar geleden al niet meer door de keuring gekomen..
De waterval had 7 etages en we zijn helemaal tot boven geklommen! Grootste gedeelte op schoenen maar het laatste stuk op blote voeten/slippers omdat we door water heen moesten om er te komen. Eerste water waar we doorheen moesten natuurlijk gelijk slippers kapot..Maar goed ik vond mezelf een hele held! Helemaal omdat ik ook over een boomstam gelopen ben die heel ver over een dal heen stak. (wel Rob eerst laten gaan en dat ging ook goed :P) Op die uitstekende boomstam had je echt superuitzicht over het dal en de rivier.
Na een uur of 4 rondgelopen en geklommen te hebben zijn we weer naar beneden gegaan, dachten nog snel even een noodlesoepje te doen voor de laatste bus.
Lopen we naar de bus.. rijd net voor ons neus weg natuurlijk. Ohjee, wij proberen een taxi te regelen die de bus in halen wil. (taxi was minstens 20x zo duur als de bus) maar taxi´s willen dat niet doen. Bij een informatiepunt gevraagd, de meiden daar ratelen thais in een portofoon en ineens zegt ze; ´the bus wait for you´ en zijn we door parkrangers achter op scooters naar de bus gebracht. Dat is nog eens service.
Maandag-mis-managment-dag, het plan was vandaag naar thailand birma railway museum, cemetry en naar hell fire pass te gaan. We waren niet supervroeg op even rustig ontbeten bedacht hoe het verder met onze routes moest omdat ayutthaya waarschijnlijk onder water staat en toen was het ineens al 11 uur. Eerst maar even tas opruimen en uitchecken dan. Daarna naar Museum, wat weer erg indrukwekkend is en veel informatie geeft, cemetry even bezocht. Toen bleek dat als we met de bus naar hell fire pass zouden gaan we bijna gelijk weer terug moesten.
goed proberen een taxi te regelen dan.. maar niemand wil of kan ons er heen brengen.. niet in de buurt of het is al te laat om te gaan..
Ik was aardig in de baalmodus. Uiteindelijk maar bij neer gelegd dat ik dat niet ga zien en hebben een taxi aangehouden om spul uit hostel te halen, we bespreken een beetje met hem wat we nog doen willen en hij maakt een dealtje met ons om rest van middag mee te gaan. (voor 200 bath, 5 euro het blijft me verbazen)
we halen de spullen boeken een busticket naar Bangkok en gaan dan door naar jakkru om te lunchen. Was super lekker, kregen voor de verandering eens goed veel groente. Daarna haalde Saw (de taxichauffeur, taxi is hier trouwens een scooter met een zelfgebouwd zijspan) ons weer op en rijd met ons naar tempel waar mooie grotten zijn volgens de engelsen die we gister spraken. Saw geeft ons hier een rondleiding en neemt ons later ook nog mee naar een andere tempel.
19:20 gaan we weer met de bus naar Bangkok en slapen daar een nachtje. Ik wilde eigenlijk naar Ayutthaya maar het is nogal onduidelijk of het daar overstroomd is dus waag het er maar niet op. Vanuit Bangkok ga ik de volgende dag door naar Pak Chong om het nature park Kao Yai te bezoeken. Rob gaat ook nog paar daagjes met me mee. Dinsdag lekker uitgeslapen, had echt het beste bed van de afgelopen weken! Niet te hard en voelde er geen veren doorsteken heb dus heerlijk geslapen!
Na een lekker ontbijtje met de taxi naar busstation en de reguliere bus naar Pak Chong genomen. Tassen mochten onderin bus maar dat vonden we wat eng dus namen ze mee. Was toch niet druk.. Komen we een stadje verder op, loopt de hele bus vol.. Zit je dan met backpack en handbagage op schoot..We waren de enige buitenlanders en de attractie van de bus, ze lachten ons allemaal stiekem uit.
Aangekomen stonden daar 2 mensen om hun tour en hostel te verkopen, we gaan met Wild safari guesthouse mee, daar had ik van te voren ook al veel over gelezen.
Kamer ziet er goed uit, ze rijden gratis met ons naar het dorpje als we het willen en er is gratis ontbijt maakt niet uit hoe laat we op staan.
´s avonds even naar de nightmarket, we hebben nog niet gegeten dus dat willen we daar doen. We zijn weer de enige toeristen..
Rob wil een ´soep´ uit proberen die hij zag. Helaas spreekt de vrouw geen engels. Er wordt een andere vrouw bij gehaald, die verteld dat het een curry is en laat Rob het eerst even proeven. super pittig en ze zegt dat we het niet eten moeten anders krijgen we diarree.
Ze neemt ons mee halve markt over, legt ons vanalles uit over eten en besteld rijst met kip voor ons bij een standje. Er wordt een tafeltje geregeld en ze legt ons uit hoe we het eten moeten even later komt ze terug en zegt dat ze al vast betaald heeft voor ons, als welkom to thailand! Echt ontzettend lief!
En het eten smaakte goed. Verder nog wat dingetjes als puddinkjes etc geproeft, niet alles even lekker maar wel grappig om te proberen.
Het programma voor woensdag is:
15 uur start van de excursie
- elephant riding
- natural sping water
- watch millions of wrinkle lipped bat at the sunset

en donderdag vanaf 8 uur am
- view point
- museum
- trekking trough ever green forest
- lunch
- waterfall
-view point top of the mountain
- search for elephant that might come at the salt licks

En de kamer heeft nog warm water douche ook! als deze dagen niet super worden weet ik het ook niet meer!
Tot de volgende keer maar weer!

  • 10 November 2010 - 10:49

    Marloes:

    WOW wat een verhaal!!:D Echt super tof!!
    Veel plezier nog daar!!

    Liefs,, xx

  • 10 November 2010 - 10:53

    Durk:

    dat was nogal een pil om met mijn zeer laag spanningsboog te lezen :P maar al met al WAT BELEEF JIJ LEUKE DINGEN ZEG!

    Goed bezig ga zo door en nog heel veel plezier de komende 2,5 weken!

  • 10 November 2010 - 16:07

    Yvonne:

    Wat leuk dat je zoveel verschillende mensen onderweg ontmoet! Mooi verhaal. He, heel veel plezier nog.

    Groetjes Yvonne

  • 10 November 2010 - 16:12

    Grietje:

    tjonge wat een verhaal.
    was er zo in verdiept dat we eten nu geen vlees.
    slavinken zijn verbrand.
    de foto's zijn prachtig
    het is daar wel erg mooi

    heel veel plezier en tot ht volgend verslag

  • 10 November 2010 - 18:39

    Marielle:

    Ja ja ik ben er door... wat een lang verhaal, maar super! En vooral met die foto's erbij.
    Enne... 22 mannen, dan moet er toch vast wel een leuke vent tussen zitten hihi.
    Soms wel even spijt dat ik niet ben meegegaan.

    Geniet er nog van!

    Liefs Marie

  • 15 November 2010 - 09:24

    Gina:

    Mén wat een lees voer...!
    Geweldig dat je zo veel beleefd.

    Blijf genieten!!

    x

  • 16 November 2010 - 11:41

    Britt:

    He Jean!
    Hier weer even een berichtje uit het (op het moment) zonnige Leeuwarden. Wat een mooie foto's allemaal! Zo te zien/lezen vermaak je je nog heel goed!
    Jel is voor ons al bezig met het kerstshoppen. Lijkt voor jou vast nog heeel ver weg!
    Nou ik heb je al even gesmst waar m'n ouders zitten, misschien kom je ze toevallig tegen ;-)
    Weer veel plezier daar!
    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Pak Chong

Thailand

Recente Reisverslagen:

31 December 2010

beetje verlaat het laatste reisverslag!

26 November 2010

Time flies..

16 November 2010

1 week, 4 bestemmingen

10 November 2010

Jojanneke in Bangkok

02 November 2010

terug in bangkok
Jeannette

Actief sinds 20 Sept. 2010
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 14665

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2010 - 27 November 2010

Thailand

Landen bezocht: