terug in bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeannette Dijkstra - WaarBenJij.nu terug in bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeannette Dijkstra - WaarBenJij.nu

terug in bangkok

Door: jeannettedijkstra

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

02 November 2010 | Thailand, Bangkok

Hallo,

Daar was ik weer eens! Zit inmiddels sinds zaterdagnacht in Bangkok. Zoals al in de reactie onder mijn vorige verhaaltje te lezen viel (geloof ik? ja toch?) Heb ik mijn PADI OPEN WATER GEHAALD!! En het was echt supertof. Eerst 2 duiken in zee had ik wat moeite met mijn drijfvermogen.. (omhoogdrijven als er een motorboot overkomt is GEEN goed idee) Maar de 3e en 4e dag waren echt zo super! Heb Nemo (van finding nemo dus) gezien, een gezinnetje, ouders en een babyvisje echt zo lief!
Verder natuurlijk ook veel andere vissen en koraal. Het zicht was niet optimaal maar het is gewoon zo'n supergevoel om het gewoon ECHT te kunnen. Met je ademhaling beinvloeden of je omhoog of omlaag gaat, heel apart is dat.
Daarna met de hele groep uit eten en op stap geweest. Supergezellig groepje trouwens! Vrijdag wilde ik nog wat van het eiland zien maar dat mislukte helaas vanwege het gezellige stappen donderdagsavond.
Zaterdags stond de terugreis met de boot gepland, zit je een beetje chill te internetten, hoor je ineens allerlei mensen hyper doen over boten die niet gaan etc..
Zucht rugzakje op en richting het bureautje waar mijn boot/busticket weg kwam. En ja hoor inderdaad de boot is gecancelt vanwege het weer en de hoge golven. Kon (uiteraard) wel bijbetalen en met de catamaran gaan.. Nou ja dan dat maar..
Wij met zijn vieren, Marja, Michiel, Francisco (beide van het duiken) en ik in de catamaran.. Hij was eerst al een uur vertraagd, toen mochten we opstappen. Een loopplank lag op de boot en pier daar moest je opspringen en heel snel de boot oprennen.. Omdat de boot zo schommelde en de plank niet vast lag.. Daar begon het feest al..
Toen gingen we varen.. Ken je dat gevoel in je buik wanneer je in de achtbaan zit? Nou dat en dan 2 uur lang. Boot kwam af en toe uit het water en klapte er dan weer op.. Kort samengevat het rook heerlijk op de boot en de geluidseffecten waren ook super...
Gelukkig heb ik me goed kunnen houden en heb ik het laatste stukje zelfs geslapen..
Na de boot afscheid genomen van Marja die doorging naar Kuala Lumpur. En wij gingen met de bus naar Bangkok. Daar kwamen we rond een uur of 4 's nachts aan. Samen een kamer gezocht en deze tot aan vandaag gedeeld. Tot nu toe nog niet erg veel gedaan in Bangkok, beetje winkeltjes gekeken, wat gegeten gedronken en gerelaxed.
Zondagavond gegeten met zijn 5en (Michiel, Francisco, Kristin, Thomas en ik, het duikgroepje) om 22uur had ik afgesproken met Koen en Sompit om wat te gaan drinken. Ja die waren ook hier, bizar in Bangkok afspreken om een biertje drinken met een bekende. Helaas was Sompit niet lekker geworden en gingen zij naar huis. Toen maar met ons divingclubje op stap gegaan. (helaas had ik gemist dat zij scorpioenen, kikkers en sprinkhanen hebben gegeten..)
En nog tot de vroege uurtje doorgefeest. Gister niet te bont gemaakt, gewoon ergens wat gedronken en mensen gekeken. Wat hier echt supergoed kan.. Zou dat een ladyboy zijn of een echte vrouw? Gaat die man wel of niet met de hoer mee..?
En natuurlijk lopen er ook (meer of minder) normale mensen rond waar je leuk naar kijken kunt.
Vanmiddag heb ik m'n roommates uitgezwaaid die vertrokken weer naar het koude Belgie. Wel hulde voor hun want zij gaan gelijk vanuit het vliegveld door naar hun werk... (zotten die belgen..:P )
Vanaf morgen even echt de toerist uithangen voor ik weer verder reis. Morgen ga ik door bangkok fietsen met co van kessel, heb ik erg zin in want heb daar al veel goeds over gehoord.
Donderdagmorgen (heel vroeg) ga ik naar de floating markets, drijvende fruitmarkt net buiten bangkok volgens mij. Half dagje is dat.
Misschien nog 's middags maar waarschijnlijk vrijdag morgen naar het paleis en een aantal tempels bekijken. Dan houdt ik het weer voor gezien in Bangkok! Er zijn hier veel te veel verleidelijke winkeltjes met goedkope spullen.. Niet handig als je met een backpack aan het reizen bent.. Laatste dagen ga ik los.. haha.
Tijd voor wat te eten zegt mijn maag! Thai of westers.. daar ben ik nog niet over uit.. Thai food is spicy! Zelfs als je vraagt om no spicy..

Bedankt voor alle reacties! leuk om te horen dat jullie meelezen :)







  • 02 November 2010 - 12:37

    Durk:

    Drijvende fruitmarkt? :P hip! Wat je trouwens ook kunt doen is wat je koopt versturen naar nederland! In India heb ik zo'n 30 kilo aan troep voor een euro of 20 verstuurd naar Nederland!
    Gefeliciteerd met je Padi in elk geval en ik heb erg gelachen van je verhaal!

  • 02 November 2010 - 12:54

    Carolien Wolters:

    Hee Jeannette!
    Wat leuk om je verhalen te lezen!

    heel veel plezier nog!!

  • 02 November 2010 - 20:09

    Geroon:

    prachtig... denk steeds meer, waarom ben ik dan toch niet meegegaan... pfff

  • 02 November 2010 - 20:09

    Geroon:

    prachtig... denk steeds meer, waarom ben ik dan toch niet meegegaan... pfff

  • 02 November 2010 - 20:09

    Geroon:

    prachtig... denk steeds meer, waarom ben ik dan toch niet meegegaan... pfff

  • 03 November 2010 - 08:28

    Wibby:

    Hoi Jeannette.
    Wat leuk om je verhalen te lezen.Geniet ze nog!!!
    Groetjes Wibby

  • 03 November 2010 - 14:26

    Jeannette:

    Haha Geroon, in drievoud ook nog he ;) Kom hier heen dan, ik heb nog 4 week je kunt het hele noorden nog met me doorreizen!

    @Durk, zeg dat nou niet! Ik probeer mijn shopaholisme in de hand te houden ;) Had er stiekem ook zelf al aan gedacht. Heb al aantal dingen die ik eigenlijk niet meer mee slepen wil.. Eerst maar eens checken wat het kost dan.. Anders zijn die goedkope dingen alsnog duur.. haha.

  • 04 November 2010 - 09:36

    Nel:

    Hallo Jeannette,
    Eindelijk eens een berichtje van mij.Ben al 5 weken onafgebroken ziek en krijg de gekste dingen.Dus onderzoeken ziekenhuis enzv.Maar sinds zondag gaat het weer en pak de draad weer op. Wat leuk meid dat je nu in Thailand zit.Prachtig land trouwens, dit hoor ik van iedereen.Ikzelf heb mijn reis naar Gmabia geboekt en ga van 15 december tot 12 januari er weer voor 4 weken naar toe. Was het zo zat hier toen ik ziek was.Verheug me er nu al op.Ik heb je verhaal gelezen hierboven en zal de anderen ook nog even doorlezen en je fotos bekijken. Zo reizen we een beetje met je mee. Jeannettei k hoop dat je een waanzinnig mooie tijd gaat krijgen, dus geniet met volle teugen.

    Groetjes, Nel
    www.sharanie.nl

  • 04 November 2010 - 10:15

    Nel:

    Hoi Jeannette,
    Nog even dit. Heb Ous gevraagd of hij de fotos en brief voor Musukoi gekregen heeft van Barry ? Ous heeft hem gebeld en hij nam niet op, en Barry heeft zelf ook nooit Ous gebeld voor overdracht van de spullen ?? Nu is mijn vraag hoelang is Barry nog in Gambia kun je me dit laten weten, dan kunnen we alsnog kijken of het lukt.
    Hoor van je ?

    Groetjes, Nel

  • 04 November 2010 - 18:24

    Yvonne:

    RESPECT. WoW, wat kun jij goed plannen en goed genieten!

  • 06 November 2010 - 20:41

    Suffie:

    Ennnuuuhhh hoe staat t met de leuke mannen.... :D

  • 09 November 2010 - 19:08

    Gina:

    Hoi....
    Eindelijk eens de tijd genomen om je verhalen te lezen. En wij maar in de teambespreking tegen elkaar zeggen; "als alles maar goed met haar gaat...". nou als dit zo lees doe je het goed bink!
    Foto's zien er ook heeeeeel gezellig uit. Denk dat we ons eerder moeten afvragen of je wel weer terug komt!!
    hihihi...

    Nog veel plezier en vooral door gaan met genieten!!
    Wij gaan zaterdag volleyballen...Ook heel leuk en spannnend hoor!!!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand

Recente Reisverslagen:

31 December 2010

beetje verlaat het laatste reisverslag!

26 November 2010

Time flies..

16 November 2010

1 week, 4 bestemmingen

10 November 2010

Jojanneke in Bangkok

02 November 2010

terug in bangkok
Jeannette

Actief sinds 20 Sept. 2010
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 14668

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2010 - 27 November 2010

Thailand

Landen bezocht: